Minden, amit csúszós lejtőn csinálnak.
Praktikus ivási- szex- és sporttippek.
Havas sportok gőzgombóc-perspektívából.

Hiába a biztosítás, ha nincs készpénzünk. Mindig nézzük meg, milyen kórházba visznek minket!

Zubreczki Dávid | 2009.11.02. 07:50 9 komment

gondel

"Szezon előtt kis nosztalgia a tavalyi évről. Ha tetszik, rakjátok ki!" Ezzel a levélkével küldte el davidpeter az idei tél első, egyeseknek talán PR-illatúnak tűnő biztosítási sztoriját a Hüttének. Hogy a céges dicséret ellenére kirakjuk, annak nem csak az az oka, hogy nem tudok elképzelni olyan PR-ost, aki képes lenne ilyen hosszú (ráadásul a cég kekeckedését is bemutató) levelet írni, hanem hogy valóban vannak benne tanulságok a franciaországi sízésről. Na meg, hogy jóindulatúak vagyunk és elhisszük, hogy vannak olyan esetek, amikor a biztosító tényleg fizet.


Egy rövidnek nem mondható történetet szeretnék ez úton megosztani a nagyérdeművel arról, hogy bár nem megy semmire az ember a biztosítással, mégis megéri kötni.

A dolog egy tavalyi francia buszos síúton esett meg, St. Gervais-ba mentünk egy 6 fős baráti társasággal. Az idő lehetett volna kicsit szebb, alul a pályák havasabbak, de alapjában minden full extrás volt a harmadik napig. Akkor ugyanis úgy döntöttünk, hogy élünk a szervezők adta lehetőséggel és pár Euroért elruccanunk egy másik közeli síterepre, ahova szintén érvényes volt a bérletünk. Ez több szempontból volt hiba: először is itt az idő tényleg pocsék volt. Szél, tejföl szerű köd, (kegyetlen) hideg, minden, amitől a kihívás kedvelő sízők beindulnak, a józanok pedig hazamennek. Sajnos a remek látási viszonyok között egy átkötő pályán elnéztem az egyik kanyart és túlságosan levágtam a szerpentint, aminek esés lett a vége. Ott még nem tudtam, hogy gond van, boldogan síeltem zárásig még kb. 4 órát (mert én a kihívás kedvelő vagyok), majd lejöttem a hegyről. Lecsatolásnál aztán a nagy mennyiségű lábamon és a bakancson szétfolyó vér egyértelművé tette, hogy valami gubanc van, nevezetesen a síléc éle az esésnél szépen felvágta a nadrágomat, az aláöltözetemet és végül a lábamat is…

Lévén előre látó ember vagyok, túlbiztosítva érkeztem: EU TB kártyám mellett ott lapult nálam Allianz-os biztosítási kötvényem is, így nem rettentem meg túlságosan a dologtól. Barátaim hamar kiderítették, hogy hol van a közelben orvosi ügyelet, ami ráadásul az épp akkor induló ingyenes síbusszal egyébként is klasszul megközelíthető, de az esetet látva a sofőr még egy plusz megállót is beiktatott, hogy nekünk minél könnyebb legyen. Hála érte.

Az ügyeleten gond nélkül fogadtak, bár vagy 45 percet kellett várni, de sebaj, a magyar egészségügyön nevelkedtem, ez meg sem kottyant. A doki jól beszélt angolul (az asszisztens nem, de hajlandó volt kommunikálni, így ott is jól megértettük egymást), és a lábamat szépen összerakták. Eddigre már felhívtam az Allianz megfelelő számát, ahol megtettem a kárbejelentést, és kérdeztem, hogy mi a teendő. Gond egy szál se, a rendelőnek bankon utalják a pénzt, térítik a tönkrement felszerelésemet és még a síbérlet hátralévő részét is. Ó, de jó, gondoltam. Hát nem…

Először is a rendelő nem fogadta el se az EU TB-kártyát, sem a biztosítási kötvényt. És akkor itt hívnám fel a figyelmet arra, hogy Franciaországban a magán egészségügyi ellátó intézmények (amilyen ez is volt, csak először nem tudtuk) nem fogadják el a biztosítási kötvényt azonnali fedezetként, a TB kártyát meg aztán pláne nem. Ok, mondja az egyszeri kommentelő, akkor miért nem mentetek államiba? Egy: nem tudtuk, hogy ez nem az. Kettő: nem tudtuk, hogy nem jó nekik a biztosítás. Három: és mint utólag kiderült, a legközelebbi ilyen 20 km-re volt, ahova eljutni mondjuk picit több idő lett volna. És bár addig egész jól bírtam a dolgokat, amikor megláttam, mennyi vörös lé tud belőlem kijönni, elbizonytalanodtam és inkább orvost akartam látni.

Nem baj, barátnál szerencsére volt pénz (igaz kevesebb, mint kellett volna, de miután az asszisztens látta, hogy tényleg nincs nálunk, csak 67 Euro, adott egy 10 Euros „kedvezményt”). Kifizettük.

Jön a következő vicces rész: hogyan megyünk a szállodához vissza a másik faluba? És itt már tényleg nem rejthetem véka alá, hogy mennyire belopták magukat a szívembe a franciák, mivel az asszisztens hölgy felajánlotta, hogy munkaidő után elvisz minket, mivel épp úgyis arra megy. Duplán hála néki… Pláne, mert ugyan utólag téríti a taxit a biztosító, akkor épp nem tudtunk volna neki újabb 80 (!) Eurot előteremteni. Hogy miért ilyen drága? Mert taxiállomás is csak 20 kilométerre van, és az idejövetelt is kiszámlázzák.

Utána már sok dolog nem volt hátra, én a szállodában stagnáltam (és ápoltam azon társamat, aki időközben a dúló influenzajárványba tenyerelt bele) és utunk végeztével egyben hazaértem, immár Magyarországra. Már ekkor sejtettem, hogy ez a dolog nem lesz egyszerű, ugyanis a síbérletemről eleve nem kaptam számlát az utazási irodától, hiába kértem. Hogy miért, arra csak vállvonogatás volt a válasz. A keycard viszont a biztosítónak nem volt jó.

Otthon biztosítási iroda, kárfeldolgozás. A telefonban ugyan mondták, hogy a cuccaim kelleni fognak, mert felbecsülik a kárt, illetve az értéküket, de az irodában nem kérték, csak az orvosi számlát és azt, hogy mennyibe került a ruha. Sebaj, ők tudják.

Persze nem, de nem lövöm le egyből a poénokat. Az orvosis pénz rendben utalódott, egy hét alatt már a számlámon volt, ellenben a síruházatom ára még egy hónap után sem. Telefon, hogy mi van:

- Hát mi küldtünk levelet, amiben le van írva, hogy szakértői vélemény kell a ruhák értékéről és a bennük esett kárról.

- Micsoda?

- Szakértői vélemény.

- És olyat hol szerezzek?

- Talán egy sportboltban.

- Kössz…

Egyébként a levél is megjött, a postának csupán két és fél hét kellett hozzá a feladástól számítva.

Szóval szakértői vélemény. Találtunk egy síkölcsönzőt, ahol vállalták, hogy adnak ilyet. Ok, hurrá, ezzel minden megvan, hisz a véleményben benne volt minden: a ruházat javíthatatlan (negyven centis vágással, ami az összes réteget és a fő varrásokat legyalulta, ez nem csoda, pláne, hogy addigra a bélés egy része is elhagyta addigi lakhelyét). Az értékét is megbecsülték (ami azért jó, mert a számlát már két éve elhánytam. Én vagyok a hülye…)

Öröm és boldogság, papírok beküldése, anorák kidobása. (Mondtam már, hogy nem jött ki a bélésből és a vízálló rétegek közül a vér?)

Papírok elküldése (e-mail), egy hét múlva telefon. Nincs a papír a rendszerben. Sebaj, levél újra, most már be is érkezik.

Következő vicces rész:

- Kéne a számla.

- Az nincs.

- Jó, akkor a ruha.

- Azt kidobtam.

- Miért?

- Mert gusztustalan az alvadt vér.

- Aha…

De egyébként is, ha a ruhából ők mindent tudnak, akkor mi a hóhérnak kellett nekem „szakértői véleményt” szereznem? Semmi gond, megoldják. Meg is oldották, csak egy papír kellett még pluszba és bő két és fél hónap után meg is jött az összes pénz. Jeah…

És mi a tanulság?

Egy: hiába van biztosítás, nagyokat szívhatunk, ha nincs nálunk sok KP.

Kettő: biztosítást igenis megéri kötni. Ugyan nem volt sima a menet, de a biztosító minden káromat megtérítette, még akkor is, ha néha én voltam a hülye. És ha lett volna eszem, még mást is megtérített volna, ugyanis ilyen esetben 100 Euroig fizetik pl. a telefonköltséget és bármi egyebet, ami kell (pl. Betadine a sebkezeléshez). Úgyhogy mindenkinek csak ajánlom, hogy kössön biztosítást, és ajánlom a szöveg elején említett társaságot is. A biztosítás kb. 5 ezer forint volt, a visszafizetett összeg majdnem 80.000. Igazából nem is kötözködtek, mert bár sok nyűg volt, a kárigényt, annak jogosságát és mértékét nem kérdőjelezték meg. Plusz sokkal nyugodtabb voltam, amíg meg nem tudtam, hogy a rendelőben úgyse ér semmit. (De ti már nem lesztek azok, hehe…)

Három: olvassuk el, hogy mire terjed ki a biztosítás és mire NEM. Jó tudni, hogy ne érjen meglepetés és minél többet ki lehessen menteni a helyzetből.

Szóval végeredményben a dolog jól sült el, ha nem is tökéletesen. Mire megjött a pénz, már nem árultak síruházatot, így lemaradtam a szezonvégi kiárusításokról, de legalább nem buktam el a dolgot teljesen, sőt, az elmaradt élményen (még három nap síelés) kívül alig vesztettem valamit. Hasonló, „szerencsés” ügyeket kívánok másoknak is!

Akinek meg még nem esett volna le: elindult a Hütte! Vagyis várjuk a vicces, szomorú, tanulságos vagy elrettentő sztorikat pályákról, balesetekről, biztosításokról, berugásokról, ugrásokról, lesiklásokról vagy csak egyszerűen a gyönyörű havas hegyekről. Ide tessenek írni kérem!

[Fotó St.Geravis-ról: lockenkopf]

franciaország baleset biztosítás st.gervais

A bejegyzés trackback címe:

https://hutte.blog.hu/api/trackback/id/tr941492352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

portis · http://www.online-szallas.com 2009.11.02. 09:53:14

Hát azért a 77 Eurót nem mondanám "sok kp" -nek.

Esetleg bankkártya nem akadt?

Pofátlanul lenyultad a dokit is meg az asszisztensnőt is ...gratula!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.11.02. 10:12:00

Anyósomék most voltak "nyugdíjas túrán" Görögországban. Egyik útitársnő eltörte a kezét, irány a kórház. A doki közölte, hogy neki görög-magyar tolmács kell, mert műtét lesz, és az előzetes megbeszélést csak így hajlandó megejteni. Biztosító felhív (szintén Allianz), ahol hétvégén "természetesen" csak ügyelet van. Meg is ígérik a visszahívást. Na, ha arra várnának, még mindig az Athén melletti kórházban ülhetnének, mert azóta is hívják őket. Nő kezét sínbe tették, elvolt vele egy hétid, itthon ment orvoshoz. Hogy újra el kellett-e törni, az nem tudom, de ennyit az Allianz assistance szolgáltatásáról.

megrettent 2009.11.02. 10:37:05

Én Neckermannál a Mammutban vettem biztosítást (Atlas) egy pénteki napon. Rá következő szerán történt biztosítási esemény a franciáknál, a diszpécser közölte hogy nekik a kötvényszám nem szerepel a rendszerükben... Kedves Neckermann nem jelentette le nekik az eladást, az itthoniaknak kellett ugrasztani. Utána minden OK volt, műtét, hazaszállítás, számlák (elsősegély+rtg, karrögzítő) utólagos rendezése.

cirrocumulus 2009.11.02. 11:35:48

A Keserű tapasztalat mindig az, hogy ez ember ha bajba kerül, sosem olyan egysezrű a képlet, mint gondolná...

De gy biztos valóban érdemes előre tájékozódni, hogy mire a jó a klasszik betegbiztosítás, és mit fedez és hogyan az uniós egészségügyi kártya.

Ezeken az oldalakon elég jól össze van foglalva:
www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=826
www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=360
www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=363
Külön a SÍBALESETEKRŐL: www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/LAKOSSAG/OEPHULAK_EBELLAT/EUELLATASOK/ELL%C3%81T%C3%81SOK%20SIBALESETEK%20ESET%C3%89N.PDF

marosy 2009.11.02. 12:51:35

"Pofátlanul lenyultad a dokit is meg az asszisztensnőt is ...gratula!"

Szerintem is.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.02. 13:12:00

Biztosítás az kell mindig, mindenhova, meg a remény, hogy nem történik semmi az utazás alatt, mert, ha mégis az nem lesz egy egyszerű kör, de ha nincs, akkor még a gatyánkat is külföldön hagyhatjuk!

sportoutlet.hu · http://www.sportoutlet.hu 2009.11.05. 19:04:50

Sajnos elég sok embert megvezetnek a bankkártya mellé adott "ingyenes" biztosítással, sokan azt hiszik ez a mindenvivő. Aztán a sípályán rájönnek, hogy még egy telefonszámot sem tudnak, ha szereznek, nem veszik fel, ha felveszik, elmondják, hogy erre pont nem jó. Egy bankkártya komplett éves díja kb. 5-6 ezer Forint (ebben ugyebár benne van a biztosítás díja is). Egy normális éves balesetbiztosítás kb. 50 ezer. Most vagy a biztosítós kockázatelemzők hülyék matekból, vagy kevesebbet kell kapnod jóval...

Palmi 2009.11.22. 03:21:25

77 Euró? Az ingyen lett volna.

Schladmingban 3 rtg felvétel, egy kis gipsz és egy doboz fájdalomcsillapító 1100 eurós számlát eredményezett.
Volt Uniqa biztosításom (sibiztositas.hu) ami szerencsére mindent fedezett.

Nem reklámozni akarom, de azóta is csak náluk kötök, mert korrektek és segítőkészek voltak amikor szükség volt rá. S nem utolsó sorban otthonról, 2 perc alatt elintézhető.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2009.12.03. 12:18:13

Én évek óta az EUB nevü biztosító szolgáltatásait használom.
Két évvel ezelőttig nem is volt rá szükség, de amikor beütött a baj nagyon korrektek voltak le a kalappal.

2 éve Les Deux Alpes-ben voltunk egy társasággal.
Mivel mindenféle rémhíreket hallottunk arról hogy a Franciáknál milyen atom drága az EÜ ellátás alapból egy TOP EXTRA biztosítást köttettem mindenkivel.
Ebben a csomagban volt. pl. tolmács szolgáltatás is.

Az utolsó előtti napon ez egyik társunknak kiment a térde.
Jöttek a hegyimentők és érdeklődtek a biztosítás felöl.
Na ekkor felhívtam a biztosítót és mondtam nekik hogy akkor kellene egy franciául tudó ember MOST.
És lőn már ott is volt a biztosító embere aki elintézte telefonon a hegyimentőkkel a dolgokat.
Persze a társunkat a mentőhelikopter egy magán rendelőbe vitte be, ahol a magyar TB kártyán csak vigyorogtak volna.
De mivel ott volt jolly joker franciául beszélő biztosítónk elintézték a papírmunkákat, szépen lebeszélték egymás között hogy milyen fax számla milyen papírokat kell küldeni és egymás között a kórház és a biztosító elrendezte.
Nekünk csak a gyógyszertárban kiváltadnó gyógyszereket kell kifizetni, amit aztán otthon kifizettek utólag.

Hütte anyó levelesládája

Ha van jó sztorid, fotód, videód, kérdésed, élménybeszámolód vagy bármi ötleted, ide írd meg: hutteblog@travelo.hu!

Ezt dobja a Google

Hideg helyek a Travelon

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

süti beállítások módosítása