Minden, amit csúszós lejtőn csinálnak.
Praktikus ivási- szex- és sporttippek.
Havas sportok gőzgombóc-perspektívából.

Újabb magyar síelő sérült meg súlyosan. Három nap alatt ő a harmadik

Zubreczki Dávid | 2010.01.27. 10:41 67 komment

Újabb magyar síelő sérült meg súlyosan, ezúttal Szlovákiában a Chopok déli oldalán - értesült a www.sítv.hu.

Szerencsés János, a kassai főkonzul tájékoztatása szerint január 25-én délután hívták a Szlovák Hegyimentő Szolgálatot egy 32 éves magyar fiatalember balesetéhez. A síelő az Alacsony-Tátrában, a Chopok déli oldalán a kijelölt pályán kívül belecsúszott, beleesett egy folyómederbe, és súlyos sérüléseket szenvedett.

Mentőhelikoptert küldtek hosszá, és azzal szállították a besztercebányai kórházba. Az orvosok szerint a férfinek súlyos fejsérülései vannak, agyrázkódást szenvedett, eltört a szemüregcsontja. Elvégezték a szükséges vizsgálatokat (CT, MR), és megállapították, hogy a sérülései operációt nem igényelnek.

Három nap alatt ez a magyar síelők harmadik súlyos balesete a környező országokban. Szombaton szintén Szlovákiában, Donovalyban törte el a combcsontját egy síelő, vasárnap Ausztriában, Karintiában ment fának egy 15 éves magyar fiú, őt kar- és bordatöréssel ápolják.

szlovákia baleset chopok

A bejegyzés trackback címe:

https://hutte.blog.hu/api/trackback/id/tr911705984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hg002 2010.01.27. 11:14:07

Óvatosabban hölgyeim-uraim, óvatosabban... És csak sisakban, ha szabad kérni.

2s1én 2010.01.27. 11:25:07

Hát igen...
Egyrészt járt utat járatlanért...
Másrészt nálunk már szinte mindenki sisakban.
Mert nem csak hirtelen ránk támadó folyómeder van, hanem felülről száguldó tizenéves. Sajnos többszörös rossz tapasztalat, és mind magyar volt, Szlovákiában, Szlovéniában, Ausztriában. :-((

Marr 2010.01.27. 11:43:56

Chopok Dél??? Én azért imádom azt a helyet, mert könnyű, nyugis, lassú pályák, elég jól karban tartva... Ráadásul elképesztően széles részekkel. Sajnálom nagyon a szerencsétlenül járt síelőt. (De miért ment le? :()

fabot 2010.01.27. 11:56:57

Hol történt pontosabban? Trangorska?

Opay 2010.01.27. 12:05:18

Megint egy hozzá értő „újságíró”!
A fiatalember nem a kijelölt pályán kívül ment!
Miért írsz le hülyeségeket, ha nem tudod mi történt?

Kósza 2010.01.27. 12:21:42

@Opay: kijelölt pályán patakmeder? Azt meg hogy?

Wish1973 2010.01.27. 12:21:49

volt rajta bukósisak

Loopglover 2010.01.27. 12:28:53

Kedves Honfitársaink !

A szabályokat be kell tartani külföldön is. Nem kell mindig vagánykodni és feltünést kelteni.Kissé civilizáltabban.Nem kell kurva nagy arcnak lenni mindig.

Opay 2010.01.27. 12:32:24

Fentről indult, és az erdei pálya előtti szakaszon történt a baleset. Folyómedernek nem nevezném de tényleg érdekes, hogy ott megy a pályán az a "patakocska." Az is hozzá tartozik a dologhoz, hogy hiányzik vagy 2 méter hó a pályáról.

effe 2010.01.27. 12:32:47

@Marr: a Jasna az északi oldal...

Cliff Barns 2010.01.27. 12:59:41

@hg002: Sielők!!!! Szigorúan a pályán ha kérhetem!!!!
Ne csesszétek el a pulverschnee-t!

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2010.01.27. 13:11:37

A teljes igazsaghoz azert hozzatartozik, hogy egy SNS partszimpatizans meghallotta magyarul beszelni a hutteben a gyereket, es ezert lokte a patakmederbe.
Minek kell menni Szlovakiaba? Veszelyes hely!

GergőÁron (törölt) 2010.01.27. 13:20:13

@Cliff Barns:

mármint a porhót?

Utoljára nagyon sok éve voltam a szlovákoknál de határozottan emlékszem, hogy azért néhol lazábban kezelték a biztonság témakörét, mint mondjuk az Osztrákok.

Dolni Kubinban határozottan emlékszem, hogy konkrétan a pálya közepén ment a patak, és néhol bizony ki volt mosva egy egy gödör, kiálló betoncsővel. Jó, végülis az csak egy lankás libalegelő, de azért akkoris, na.

De máshol is, az egyéb, ütközés szempontjából kellemetlen ójektumok és a pálya vonalvezetésének viszonyrendszere sem mindig a legoptimálisabb, gondolok itt csupasz felvonóoszlopokra, térvilágítás póznáira, hóágyúkra.

Mostmár egyébként sisakban nyomom én is. Ma már szinte mindenkin van, hát gondoltam nagyot, akkor beállok mostmár én is a sorba, ne lógjak ki. :) És még a fülem sem fázik!

pet77 2010.01.27. 13:42:10

....hát igen, a magyar virtus ismét csak szégyent hoz ránk...
...tessenek előbb a mátrában gyakorolni, ha ott megy akkor lehet menni komolyabb helyekre.
szerintem...

Roltii 2010.01.27. 13:49:21

barmok, a pályán van a patak vagy mi, ha jól emlékszem. Mikor (szemből nézve) a baloldali pályán mész le, mielőtt elérnéd a húzóliftet, ott van valami patak szerűség. Ez viszont eléggé a pályán van, nem erdei síelésről van szó.

Bukósisakot meg miért is nyomjátok ennyire? Ha ütközöl bukósisakban, a másiknak tuti, hogy törik valamije, tényleg nagyon jó. Egy dolog miatt tudnám mondani, hogy van értelme, az az, hogy egyre többen vannak bukósisakban, és tőlük kell félni...
Egyébként Chopok dél tényleg fantasztikus hely, 3m-es szűzhóban voltam ott pár éve, nagyon bejött.

Roltii 2010.01.27. 13:50:45

@pet77:
"...tessenek előbb a mátrában gyakorolni, ha ott megy akkor lehet menni komolyabb helyekre."
hát jah, biztos fellehet készülni a Mátrában akár csak Donovaly szintű pályákra is...
Egyébként meg nem értem, hogy pár baleset, miért is hozna ránk szégyent, elég gyakoriak az ilyenek. Tavaly mikor Gerlitzenben voltam, naponta 3-4X jött mentőhelikopter...

másnapos 2010.01.27. 14:33:20

Aki komolyabb sípályára megy, tanuljon meg síelni előtte! Ez igenis alapkövetelmény! A közúti forgalomban sem vesz részt az abszolút kezdő vezető (legalábbis van egy ilyen dokumentum, ami igazolja, hogy már tud egy csomó mindent - sajnos ez sokszor mit sem ér), annak ott a tanpálya.
Tanulja meg a si-KRESZ-t (ha nevezhetjük így)! Én gyermekkoromban a normafánál tanultam sok-sok éven keresztül síelni, a legelső amit belénk vertek, hogyan viselkedj a pályán, a többiekkel szemben, és mit csinálj, illetve ne csinálj.

Ha ezeknek az intelmeknek csaka felét betartaná a díszes síelő közönség, negyedennyi baleset sem lenne.

Szomorú tapasztalat, hogy mi magyarok élen járunk a figyelmetlenségben, de annál nagyobb pofával, és az új síszett felett érzett felsőbrendűségi tudatban megyünk a pályákra.

Nem jól van ez így...

Sisak meg annak legyen, aki a snow-park-okban ugrabugrál, engem ne veszélyeztessen a kemény sisakja!

Sajnos néha rettegek, amikor olyan síterepre jutok el ahol túl sok az ember, kiváltképp, ha sok a magyar. (Arról már nem is beszélve, ha sok a magyar snowboardos - de ez már egy másik topik lehetne)

Ez a véleményem. Uff. Bocs, ha OFF voltam.

Roltii 2010.01.27. 14:43:11

@másnapos:
pályán való viselkedni nem tudás a mentalitásból fakad, köze nincs a síeléshez. Ez a "nekem mindent szabad jogom van hozzá" mentalitás a probléma, lényegtelen a sítudás.

A síKRESZ-szel pedig olyan problémák vannak, hogy senki nem tartja be. Olaszországban ütköztem oktatóval, mert egyszerűen nem lehetett kikerülni, faltól falig síelt a tanoncaival, én "kiugrattam" a pálya szélén a hókupacra, ő meg oda is kijött... Persze, hogy neki állt feljebb... mégegyszer mondom, még csak nem is magyar volt, hanem ott dolgozó oktató...

Egyébként a sípályán nálunk sokkal rosszabb nemzetek is vannak, pl a szlovákok. De az olaszoknál se éreztem, hogy olyan hú de kulturáltak lennének...

Májkül 2010.01.27. 14:58:06

A bukósisak használata igenis csökkenti a sérülésveszélyt, ha nem is véd meg mindentôl. Ne terjesszünk már hülyeséget! Ezt nálunk okosabb emberek találták ki. Szerintem mindenkinek viselnie kellene, ha síelni megy.

másnapos 2010.01.27. 15:13:37

@Roltii:
Valóban, a sítudáshoz nincs köze, de aki egyszer is látott JÓ síoktatót, az találkozik ezekkel a kérdésekkel, és ez talán a mentalitásán is változtat, de legalább hátha eszébe jut a pálya tetején.
Sajnos rossz oktató tapasztalatom nekem is van, vélhetően mindenhol boldog-boldogtalan aki kicsit is tud síelni, az már azt hiszi, hogy oktató. Ausztriában ütött el (!) egy snowboard oktató, aki szintén faltól-falig vezette a csapatát, majd jól nekemjött, mikor kikerültem volna. És még csak meg sem tudtuk beszélni mi volt a bajom, mert örültem, hogy élek, meg hát nem beszét semmi (neki)idegen nyelvet. Én meg németül nem. Így jártam.
A magyaros általánosításom így lehet, nem teljesen pontos, de sajnos nekem személy szerint főleg ilyen irányú tapasztalataim vannak.
Sok embernek lett elérhető sport a sízés, csak sajnos sokan nem érik el a szellemi színvonalat, amit megkövetel a sport.
Az erdő-, és táj- szeretet, tiszteletet meg sem említem...

Marr 2010.01.27. 15:24:32

@Roltii: Jaa, a Krupovánál? Fú, én ott egyszer még a patak előtt a falban kötöttem ki a gyökerek között, pedig nem is mentem gyorsan. Jó karban volt a lécem, meg irányítani is tudom általában. Hát azóta inkább felmászom a pataktól a liftig, ha szétizzadok is, de nem gyorsítok... Az ott még sok hóban is tud jeges lenni. :(
Jobbulást!

2s1én 2010.01.27. 15:36:54

@Opay: Ezt Szilynek címzed? Mert innen vette: www.sitv.hu/hirek/280_sulyos_fejseruleseket_szenvedett_egy_magyar_sielo
Rosszul tette, hogy blogolta?

2010.01.27. 15:44:17

Sziasztok,
Sok helyen voltam már síelni, óriási szerencsémre szüleim síoktatók, így van némi fogalmam erről a csodálatos sportról. A Chopok déli oldala fantasztikus, igazi paradicsom, de csak rutinos síelőknek. Az időjárás egyik percről a másikra szó szerint pokolira fordulhat(volt hozzá szerencsém), és olyankor az amúgy sem libalegelő pályák érdekesek tudnak lenni....Ahol a baleset történt, ott bizony nagy sebességgel kell menni, h ne keljen hegyet másznod a liftig, és nem csak patak van ott, hanem belógó faágak vagy letört ágak(!)...Nem nehéz ott nagyot esni...Sajnos van igazság abban, hogy a magyar síelők nagy része felelőtlen...csak el kell menni Donovalyba...a múlt héten a harmadik lecsúszás után otthagytam Nova Holát, mert nem akartam elüttetni magam a hátulról, a tükörjég pályán eszetlenül száguldozó sporttársaimmal...és a nagy részük magyar volt...Mivel az új technikával gyorsan meg lehet tanítani vkit síelni, túl hamar hiszik azt az emberek, hogy bárhonnan, bárhogyan le tudnak jönni, főleg a simára vasalt pályák után!Tiszteljük a hegyet és egymást!!!!!

Hozzá Szóló 2010.01.27. 16:31:52

Jo buli a sieles, mindig is ki akartam probalni.

egyittlakó (törölt) 2010.01.27. 16:42:51

Nem értem, hogy miért hír az, ha egy hülye magyar balesetet szenved síelés közben? Kit érdekel? Ez is ugyanolyan divatdili, mint a bringázás, csak több pénz kell hozzá. Nagy szart van itt válság...

naponta 3x 2010.01.27. 17:07:45

@Hozzá Szóló: pár tanácsot fogadj el:

- oktatóra költs egy kis pénzt. 5 nap sízésből 2-3 nap oktatás után 2-3 nap élvezet. Mindez oktató nélkül 5 nap szopás, és még egy életre el is mehet a kedved az egésztől. Feltéve hogy nem egy talentum vagy. A síbérlet meg rohadt drága ahhoz hogy ne élvezd.
- kerüld el Szlovákiát, menj Ausztriába.
- felszerelést bérelj és ne vegyél. Ha 2-3 év mulva látod, hogy ez a jövő, évente 1-2 biztos sízés lez, akkor vegyél cuccot.
- a becherovka jó barát :)

Quarius_ 2010.01.27. 17:42:20

Soha nem voltam síoktatónál, az átlag sízőnél gyorsabban jutok le a pályán vagyis valószínűsítem az itt felszólalók szerint száguldozom. Bár ha tehetem inkább pályán kívűll meek, mer az jobban adja. Soha senkit nem gázoltam el.
Bukót már felhúznék de sajnos nincs rá 20000-em így vállalom nélküle. Amúgy meg bukó helyett inkább gerincvédőt használnék, rokkantként leélni az életed sokkal szArabb mint egy sebbel a fejeden.

Marr 2010.01.27. 17:49:47

@Quarius_: A gerincvédő nem hülyeség, de bukósisakkal van értelme.

Roltii 2010.01.27. 17:51:28

@naponta 3x:
- oktatásra csak akkor költs, ha 110% tudod, hogy jó az oktató (pl nem főiskolai sítábor v ilyesmi)
Anyámék 1 héten keresztül hóekéztek, aztán következő évben 1 nap alatt megtanultak síelni is...lehet mondani, hogy kellett hozzá a hóeke, de biztos hogy nem egy komplett hétnyi. Véleményem szerint vízszintes felületen nem lehet megtanulni síelni, mert nem működik semmi. Donovaly bal oldala pl ideális tanuló terep, mert lejt is meg nem is, van kényelmes lift meg húzó is..

- Ausztriában én legtöbbször szarul jártam, jeges rossz minőségű pályák méregdrágáért.
Szerintem: Szlovákia vagy Franciaország (ha picit több pénzed van, akkor Olaszország)
Múlt héten jöttem haza 2 nap Chopokról, és azt kell hogy mondjam, rendkívűl nagyot fejlődtek mentalitásban, idén már senki nem támasztotta nekem a lécét:D Viccet félretéve nagyon kedvesek és kulturáltak voltak, nem úgy mint pár éve még.. (évente többször szoktam kiugrani, érezhető a változás)
- bérlésben igazad van, célszerű...bár nem mindegy, hogy mit adnak.
- Jager is jóbarát:D

@másnapos:
hát igen, tisztelni kell a hegyet meg úgy az egész természetet, anélkül nagyon belehet szopódni...

@Marr: Chopokon a dél szerintem nem a könnyű pályákat rejti...

2010.01.27. 17:53:22

naponta 3x:
Igazad van, ismerek olyat, akit totál kezdőként a `haverjai` elvittek síelni, felvitték az ülős felvonóval, majd mondták neki, h oké, lent találkozunk...soha többet nem akar síelni...
Szlovákiában is vannak jó pályák, csak kicsit nagyobb kihívás, néha meglep egy bucka, vagy egy kiálló valami:-)de aki itt megtanul, az utána nem lepődik meg semmin:-)én is ott tanultam:-)
És isteni a káposztaleves:-)ami a beckerovkával vagy forralt borral tökéletes páros:-)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.27. 17:55:35

Felek a sielestol.
Oszinten bevallva az osszes teli sporttol felek.

GergőÁron (törölt) 2010.01.27. 18:02:54

@másnapos:

Ez a baj, hogy a sízők között úgylátszik mégtöbb a fogyatékos.

Gondolom te a biztonsági övet sem kötöd be az autóban, mert mi van, ha épp beleborulsz a dunába, és kigyullad az autó, és gyorsan ki kell menekülni.

Egy sisak súlya kb. fél kiló, és semmivel sem keményebb, mint egy fej. Esetleg összefuthatnánk, én szájbafejellek sisak nélkül, te meg utána szopkodhatod a faszomat.

Kurvára remélem, hogy te amúgy léc/deszka nélkül játszódsz a báján, mert ha meglátom azt a mások testi épségét súlyosan veszélyeztető éles fegyvert a lábadon, akkor kénytelen leszek a saját biztonságom érdekében a sját lécem kantjával kiütni a szemfogaidat, és aztán pihepuha síbakancsommal kirugdosni a zápokat... gyökér

stopper 2010.01.27. 18:08:58

@GergőÁron: Lehet, hogy rohamsisak rémlett fel neki, meg szöges nyakörv.

avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2010.01.27. 18:11:03

Birka magyar.... pénze van, esze nincs, sznobizmusból meg síelni, de még ahhoz is hülye...

GergőÁron (törölt) 2010.01.27. 18:18:25

@Quarius_:

Tudom, egy ilyan divatbuzi sportnál, mint a sí, aminek szerves részét képezi a csúszás mellett az, hogy drága és rikító színű felszerelést is villantani kell, kicsit furán fog hangzani de:

vegyél egy használt bukót, pár ezresért a tiéd, ázze...

Vicces dolog ez a felszerelés, hogy hugi pont most vett gombokért egy szinte makulátlan állapotú lécet. Az ok, hogy két üvvegolyóért megkapta: nem teljesen piskóta, csak félkarving. Senkinek nem kell, nem trendi.

Nekem még megvan az egyenes dióverő lécem is, azzal is remekül elvagyok, (szerinem saccra tíz magyarból kilencnél jobban is síelek). Szoktam is csodálkozni, amikor látom, hogy valaki profi cuccokban hóekében pucsítva botorkál lefelé a lankán... A carving lécek elterjedésével meg különös vicces éle van dolognak: a népek 99% nem arra használja a karvingot amire eredetileg kitalálták...

Szóval a lényeg, van ám bukó occsóért is, használtan...

2010.01.27. 18:35:06

@Quarius_:

Nem az a baj, ha valaki gyorsan megy, de uralni tudja a lécét, ha mondjuk bármi váratlan történik. A baj az, hogy a többség azért megy gyorsan, mert nem tudja uralni a carvingokat(amik ugye ha jól használod, gyorsabbak, mint a hagyományos), és jobb esetben csak magát töri össze...Engem már ütöttek így el... Remélem te az előbbibe tartozol:-)

GergőÁron:

Az is vicces, amikor a felvonónál szuperszerkós,affektálós apuka előadást tart a haveroknak, hogy fiuk, ez a pálya milyen nehéz,pedig ő milyen jól síel,majd amikor felérünk, akkor elindul hóekében...:-)mindenki így kezdi, csak akkor ne legyen nagy a szánk...:-)

avejoe:

Azért vannak nagyon jól és kulturáltan síelő magyarok is,akik nem sznobizmusból mennek...

GergőÁron (törölt) 2010.01.27. 18:35:39

@naponta 3x:

Egy kis szemfülességgel egy hétvégi bérleti díjért ki lehet fogni remek cuccokat (léc, bakancs, bot) használtan, csak meg kő kérni egy síző havert, hogy seígtsen.

Amúgyis, ha nem láttál még sít, simán lehet, (leginkább ha itthon kölcsönzöd), hogy kiadnak neked egy osztrákiából leselejtezett teljesen kilágyult, hajszálvékonyra köszörült kantnijú, teljesen szétesett kötésű romhalmazt. Nemrég voltam pár boltban/kölcsönzőben, elég lehangoló dolgokat lehet látni...

capor_ 2010.01.27. 19:03:16

Oktatóra csak az költsön aki el bírja viselni és/vagy 12 évnél fiatalabb és/vagy nincs senki aki megmutassa neki mit kell csinálni...

Én snowboardozom (soha életemben nem volt rajtam sí) és a tanulás annyi volt hogy egy barátom megmutatta mi/hogy merre és néha rámnézett mit bénázok. Ennyi. Másnap már lecsúsztam mindenhol..(lassan persze :))

Az meg ha valaki hülye és nem tudja mik a határok az meg így jár.

Cuccokat meg csak ha 50-70%al le vannak értékelve, az meg senkit sem érdekel hogy nézniek ki :D

GergőÁron (törölt) 2010.01.27. 19:16:45

@capor_:

szép szavak egy deszkás szájábúl,
pedig a deszkások átlagban még a sízőknél is sokkal nagyobb divatbubusok, szmájli...

capor_ 2010.01.27. 19:24:09

@GergőÁron:

Ebben szerintem is teljesen igazad van. De attól én még bőven leszarom és kivétel vagyok :)

(Bár egyszer tényleg szívesen kipróbálnám miért jobb egy 60e forintos csilivili sínaci :))

Quarius_ 2010.01.27. 22:15:37

GergőÁron
Sajnos idén örülök, hogy kicsengetem a síelést, amúgy a Boardom nem újonan vettem, de szinte érintetlenül és minőségi darab. Amire szükségem is van.
Bukóból sem vennék habszivacsot csak azér, hogy elmondhassam, hogy van. Mert egy bukót ha nemtudsz beállítani a fejedre és lötyög vagy fojtogat, esetleg zavar a kilátásban, akkor több a hátránya mint az előnye.
Arról meg nemtehet az egyszeri síelő, hogy már 20000 is csak Carving lécet lehet kapni, ezen nincs mit csodálkozni. Ha meg nem ért hozzá ne is vegyen használtat mer átverik. Mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy mire költi a pénzét.

min 2010.01.27. 22:16:39

@capor_: Hidd el van különbség...

Quarius_ 2010.01.27. 22:22:19

GergőÁron
Puszta általánosítás. Ha 10-ből 9 fiatal, akkor persze, hogy átlagban több lesz köztük a divatbuzi, mintha 10-ből kettő lenne az.

másnapos 2010.01.27. 22:27:52

@GergőÁron:
Bocs mindenkitől, off leszek.

Mondd kedves(?) GergőÁron, hol tanultad ezt a kifinomult stílust?
Nem tudom te mióta síelsz, és milyen alapon mondasz véleményt egy emberről, akit nem ismersz.

Vegyük csak sorjába a mondataidat:
Igen, hál' Istennek egyre több az aktív sízők között a fogyatékkal élő, és én külön üdvözlöm, hogy ők is hódolhatnak eme nagyszerű sportnak. Nézz csak szét egy-egy síterepen, sokan vannak. Eddig igazad van, bár gyanítom nem erre gondoltál a fogyatékosozásoddal. Ha akarnék akár meg is bántódhatnék, de nem teszem.

Nézzük tovább:
Gondolod a biztonsági övet. Hmm. Közlöm veled, hogy rosszul gondolod. Ha autózom, mindig bekötöm magam, sőt az utasaimat is figyelmeztetem. Ez nem jött be.

Még tovább:
Köszönöm, hogy a sisak súlyára vonatkozó adatot megosztottad velem, most már ezt is tudom. Ettől én még hadd döntsem el magam, hogy hódolok-e eme úri hóbortnak, avagy életmentő felszerelésnek, ahogy jobban tetszik.
Viszont nem teljesen értem hogy jönnek ide a fogaim, pláne a te faszod. Ezt a találkozást valószínüleg nem kívánod, mert akkor ki kéne bújnod az anonimitás védőburkából, és a szemembe mondanod a fent leírt szavakat, és valószínűleg egész más hangot ütnél meg. Így könnyű nagypofával fröcsögni.
Bár még mindig nem világos, hogy mivel vertem ki nálad a biztosítékot, amiért a sílécemet fegyvernek tekinted, engem meg közveszélyes ámokfutónak, aki csak gyilkolni jár a sípályára. Bár ahogy így olvasom a felindult szavaidat, csak arra tudok gondolni, hoyg elsőrangú fogász, vagy fogpotlás-beszállító lehetsz, ha így érdeklődsz az enyémek iránt, illetve kívánod mielőbbi elmúlásukat.

Csak hát a stílus - az maga az ember!

Egyébként én is pont a felelőtlen, másokat veszélybe sodró, nagyarcú bunkók ellen írtam. Csakhát ha az ideg b@ssza az embert, elfelejt olvasni.

Kisbefektető 2010.01.27. 23:01:53

@avejoe: avejoe, ne legyél hülye. Chopok-dél nem kezdőknek való hely, így aki még csak pár napot síelt életében, annak nem feltétlenül javaslom. Egyébként tudomásul kell venni, hogy a síelés az sérülésekkel jár.

Egyébként abba a bizonyos patakba már sokan belestek, az elszenvedőnek legfeljebb annyi baja lett, hogy vizes lettek -:) és egyikből sem lett index címlapsztori - ahogy abból sem, amikor az ismerősömet helikopterrel vitték be a kórházba, mert ráesett egy fél zsömle nagyságú kőre, ami egyébként a kijelölt pályán történt.

Kezdőknek még annyit írnék, hogyha azt látják, hogy én az erdőbe veszem az irányt (ami egyébként a felvonóból jól is látszik), akkor az nem elegendő ok arra, hogy nekik is arra kell menni - azt várhatóan meg fogják szívni - mert az erdei pálya nagyon nehéz, de jó, és izgalmas - ezért is imádom, és ezért is megyek mindig arra. :)

GergőÁron (törölt) 2010.01.28. 00:13:37

@Quarius_:

de ne, nem ezt akartam mondani. A használt bukók occsósága abból adódik, hogy használtak. Bemész pár nagyobb bizományiba, és hegyekben állnak a használt kobakok, simán találhatsz oylat, ami pont jó a buksidra, nem lötyög. A perifériás látást meg úgyis a síszmüveg korlátozza be, nem a bukó, szóval hátránya nem sok van, de szíved joga lemondani róla.
A fejemet soha nem ütöttem még be, de jobb meghagyni a lehetőséget, hogy beüthessem. Az viszont tuti, hogy még egy szárított tehénszarból tapasztott bukósisak is többet véd, mint a semmi, az enyém sem karbonkevlárból van ám, hanem valami jól kibélelet fröccsöntött műanyag.

GergőÁron (törölt) 2010.01.28. 00:35:27

@másnapos:
Bocs mindenkitől, én is Off leszek.

Van egy ilyen speciális képességem, hogy függetlenül attól, hogy hány éve síelek, képes vagyok akármilyen véleményt alkotni akármiről. Akár több félét is.

Ami a stílust illeti, még egyetemen a "konfliktusgerjesztés 2." nevű tárgy keretein belül voltak ilyen stílusgyakorlatok is, onnan van.

De azért örülök, hogy nem bántódtál meg, erős személyiség lehetsz, ez irigylésre méltó tulajdnonság!

De félre érted magad. Én csak megpróbáltam belehelyezkedni a te szerepkörödbe. Elképzeltem, hogy egy olyan személy vagyok, aki a mások bukósisakját magára veszélyesnek érzi, és hirtelen belegondoltam, hogy ezeken a sisakosokon még éles lécek, és nehéz bakancsok is vannak... brrr.. hát egyből felment a punepa!

De egyébként te sem kívánhatod, hogy fényes nappal találkozzunk az utcán, már csak azért sem, mert nem mehetek ki a napra, ugyanis egy speciálsi betegség miatt a bőrömben képződő D vitamin mérgezőleg hat szervezetemre. Egyébként is egy magzatkori rendellenésgből fakadó csökevényes harmadik kezem láttán még a legbátrabb késescigányok is rosszul szoktak lenni, általában meg sem kell ütnöm semmileyen hangot, meg aztán először általában a fejét ütöm meg, van egy kedvenc kalapácsom erre. Olyan közepes méretű, nagyon jó fogása van, és pont jól meg lehet suhintani. Régebben a száját ütöttem elsőre, hogy egyből kitörjön a foga, de aztán később beláttam, hogy sokkal célravezetőbb homlokon csapni, és amikor már a földön fekszik, akkor a kalapács hegyesebbik végével óvatosan ki tudom kocogtatni a fogait, anélkül, hogy nagyon széttörtnének. Nyakláncokat és intimékszereket készítek belőlük egyébként.

Ezt a stílusemberes dolgot egyébként sosem értettem.
Namindegy.

De én is pont a felelőtlenek utálom. Lelkileg sokkal kellemesebb az iylennek venni a fogát, mert ránézek, és már látom a sunyi szemén, hogy mennyire felelőtlen, rossz ember. És ilyenkor élvezet ütni a száját. Múltkor pont találkoztam egy ilyen felelőtlennel, annyira sunyi volt a szeme, és annyira gonosz ember volt, hogy kénytelen voltam gyorsan egy követ és egy kábeldarabot is kerítenem, mert a kalapáccsal már egyszerűen úgy éreztem, nem tudom megfelelően megbüntetni, és nem akartam, hogy túl hamar kijöjjenek a fogacskái
Na mindegy

r2d2 2010.02.02. 16:49:44

sajnos múlt pénteken egy újabb magyart vitte el a lavina Felső Ausztriában, Hochgurgl-ban.....Nem élte túl, a barátunk volt,nagyon szerettük ... Nyugodjon békében!!!

lizzzzzzz 2010.02.03. 10:33:34

ilyen esetben a biztosító áll mindent ha van az egyénnek? Én is gondolkozok, hogy a hó végén ki megyek síelni és kezdőként még kicsit tapasztalatlan vagyok.
Amúgy szerintem is kicsit fel van kapva ez a " magyar vakmerő és meghalni mennek síelni" dolog.

Lipteek 2010.02.03. 14:46:58

Hát azért van a biztosítás, hogy állja, különben minek kötnéd. De biztos találsz pontos leírást a konstrukcióról, amit kötni akarsz, és ott megnézheted mire mekkora összegig vagy biztosítva.
És szerintem is túl van spilázva a dolog, mellesleg a baleset mindig benne van, a síelés nem veszélytelen. A sisakról meg annyi, hogy a Q7-ben ülő barátunk is vegyen Suzukit, hogy megóvja az életünket? Mindenki vegyen föl megfelelő védőfelszerelést, ez a lehetőség mindenkinek ott van.

révész 2010.02.03. 16:42:23

Sokan vannak, akik nem áldoznak erre. Aztán szívnak még a boka ficammal is. Van valami olyan, ami mindenre kiterjed és nem milliókba kerül? A helikopteres mentés mindegyikben benne van?

aarab 2010.02.17. 10:04:56

nincs mindegyikben benne. De érdemes rá biztosítani, méghozzá valami jobb biztosítónál, mert sokszor nem állják. Most olvastam, hogy egy semmeringi mentésnél tök feleslegesen vittek be egy gyereket, és küldték az 5000 eurós számlát.

Roltii 2010.02.17. 10:36:26

asszem az Uniqanal van valami super G biztosítás vagy mi, abban még felelőségbiztosítás is van, ami jól jöhet:
nekimész valakinek véletlenül, akkor külföldön simán a nyakadba varhatják a kórházi ellátásának a költségeit, csak a mentős szállítás százezres nagyságságrendű lehet... Ezen nem érdemes spórolni.

aarab 2010.02.17. 11:09:46

biztos jó lehet, mert ide kötik az ismerőseim is.
A fent említett semmeringi esetnél amúgy az anyuka külön kérte, hogy ne vigyék be a fiát, mert ápolónőként valószínűsíteni tudta, hogy nincs semmi baja, de a mentők ennek ellenére bevitték és számláztak.

freshfru 2010.02.17. 11:24:42

Egy biztosítást néztem a magam részére (Uniqa). 5 napos síelésre 2000Ft. Nem hiszem hogy a síelés költségei mellett valaki ezt nem tudja magának megengedni. Elég egy esés, egy törés és máris százezreket fizethetünk. Ésszel emberek, ésszel!

serrov 2010.02.17. 12:22:44

Persze... ennyit biztos, hogy megér. Rengeteget kifizetsz, ha nincs biztosításod!

aarab 2010.02.17. 14:35:34

És ezek után is sokan lesznek gondolom, akik biztosítás nélkül utaznak ki.. Az emberi sötétség határtalan...

freshfru 2010.02.17. 14:46:06

@aarab: Azok tényleg meg is érdemlik. Gyanítom ezek az emberek hiszik, hogy ők a legnagyobb ördögei a pályának, azt hiszik mindent tudnak. Aztán jön a kopp.

aarab 2010.02.17. 15:06:42

nem mondom senkire azt, hogy megérdemli, de teljesen érthetetlen, hogy lehet valaki ennyire felelőtlen. Mert az még oké, hogy magára nem köt semmit, de a családra, gyerekekre nem vigyáz, az nem bocsátható meg. Mindenki költ minden baromságra, itt meg elspórolják azt a pár ezrest. Miközben maga az út több százezerbe kerül.

serrov 2010.02.17. 15:58:48

Az az érthetetlen, hogy elmegy több tízezerért síelni, de max. 4000-et nem költ a saját biztonságára...
De hát mindenki maga dönti el....

aarab 2010.02.17. 16:58:10

na, látod erről beszélek. Az emberek rendkívül felelőtlenek.

Roltii 2010.02.17. 17:22:49

nem is a felelőtlenség a gond, hanem a butaság. Azt hiszik, hogy az ellátás az nekik jár, pedig rohadtul nem. Még ha van szerződés is az adott országgal, valszeg jó pár tízezer forintba belekerül 1-1 orvos látogatás, mert van pl vizitdíj meg még ki tudja micsoda... Ha meg van biztosítás, akkor meg 100%-ban fedezve vagy, legalábbis az általánosabb sérüléseknél...
A nagyobb probléma, hogy sokan olcsó biztosítást vesznek, és mondjuk egy 100.000 forintos szállítási keret rohadtul nem fedezi a helikoptert, ami sípályákon törzsvendég...
Vagy éppen kórházban 1 millát elég hamar összelehet szedni, és az alap biztik nagyjából ennyit fedeznek...
Én régóta a drágábbakat kötöm, és csak örülök, ha feleslegesnek bizonyulnak, de elég csak egyszer beszopni...

Hütte anyó levelesládája

Ha van jó sztorid, fotód, videód, kérdésed, élménybeszámolód vagy bármi ötleted, ide írd meg: hutteblog@travelo.hu!

Ezt dobja a Google

Hideg helyek a Travelon

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

süti beállítások módosítása