Minden, amit csúszós lejtőn csinálnak.
Praktikus ivási- szex- és sporttippek.
Havas sportok gőzgombóc-perspektívából.

Túra a térdig érő hóban Kékestetőn

[mimi] | 2013.02.22. 14:34 2 komment

Kilátás a toronyból

A héten nagyobb részt pihenési, kisebb részt szállodatesztelési célzattal a Mátrában pihentem. Ha pedig már ott voltam, megnéztem magamnak a Kékestetőt, úgyis réges-régen nem jártam arra. Sajnos lécet nem vittem magammal, így csak túrázásra nyílt lehetőségem - abba viszont útitársammal belehúztunk rendesen. 3,5 kilométert legyalogolni a térdig érő hóban nekünk legalábbis sok volt. A gyönyörű táj viszont mindenért kárpótolt - képekben gazdag beszámoló következik a hajtás után.

A régi és az új torony - a régiben eredetileg szálloda lenne, ám lakatlanul áll évek óta

Miután megérkeztünk a csúcsra, felmentünk a tv-toronyba (jelenleg 480 forintba kerül a belépő), ahol a nyitott részen olyan eljegesedett távcsövet és korlátokat találtunk, ami bármely klímakatasztrófával riogató filmben megállta volna a helyét. A zord körülmények után egy szinttel lejjebb, a nemrégiben felújított zárt kilátóban fújtuk ki magunkat, a felmelegedésben egy jó forralt bor is a segítségünkre volt.

Odafönt cseppet zordak voltak a körülmények

A nézelődés után rápillantottunk az északi, fekete sípályára, ami csak hétvégén üzemel, így most álló felvonóval és feltúrt hóval igen szomorú képet mutatott. Innen a kék sáv jelzésen indultunk neki az előzetesen kiválasztott "Kékesi rövid túra" elnevezésű kirándulásnak, amit alap esetben bárki bármikor könnyedén lesétál a Kékestető – Sötét-lápa nyerge – Nagy út – Sombokor – Kékestető útvonalon. Kivéve, ha előző nap igen tekintélyes hómennyiség hullott, mert akkor a kényelmes körséta kisebb fajta teljesítménytúrává avanzsál. Sebaj, így a meleg szobából visszatekintve remek móka volt, az úton pedig csodálatosan szép tájakat láttunk a behavazott Mátrában.

Ratrak a déli-pálya tetején

Az északi-sípálya összetúrva

Az északi-pálya alsó része

A héten jókora utánpótlást kapott a hóréteg

Az erdőben még jó volt a hóhelyzet, a fák közül kiérve viszont elsüllyedtünk a friss porhóban

Ezeket mentsétek le háttérképnek

magyarország mátra túra kékestető

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KKZZ 2013.02.22. 21:54:18

A téma érdekelt, elolvastam, kösz. De 560×420 px képet háttérképnek? Viccelsz?

[mimi] 2013.02.22. 22:02:29

@KKZZ: igazából tényleg vicceltem:) de ha kell valamelyik kép értelmes méretben, megoldható:)

Hütte anyó levelesládája

Ha van jó sztorid, fotód, videód, kérdésed, élménybeszámolód vagy bármi ötleted, ide írd meg: hutteblog@travelo.hu!