Bár a Bakony már megszenvedi a közelgő tavaszt, a Mátra még úgy tűnik tartja magát. Mint arra már előre figyelmeztettük a nagyérdeműt, hétvégén ezer köbméter hóból gyúrtak bazi nagy buckákat Szentistvánon, hogy legyen min ugrálni a BIG AIR Photo session alkalmából. Most azt is megmutatjuk, mit csináltak rajta a fiúk. Fotók és beszámoló alant.
Több, mint 1000 m3 tartaléknak gyártott hó beépítésével készült el a 12 méteres flat-tel (minimális repülési táv) kialakított Sípark ugrató. Az esti beugrásoknál a 13,5 méter soknak bizonyult - félő volt, hogy a snowboardosok a nappali felmelegedésben lasssuló havon nem tudják átugrani ezt a távot, a ratrak a pályatervező Trso Lukacs aka Lego vezetésével átalakította a beérkező dombot.
A ranglista legjobb versenyzői érkeztek délelőtt a jam session versenyre és fotózásra, rövid morfondírozás, méregetés után elkezdődtek a bemelegítő repülések. A jam session sokkal szabadabb kereteket ad a ridereknek, nincs zsűri, kötött ugrásszám, kötelező gyakorlat. A verseny egy adott intervallumban zajlik kb. 1-2 óra, vagy amíg bírják szusszal és mindenki annyit megy amennyit bír. Az indulók egymásra szavaznak - fontosabb számukra a részvétel, az együttlét és a gyakorlás, mint a díjak. A jamelés előnye még, hogy ilyen hangulatban sokkal pörgősebb és látványosabb a verseny, nincsenek várakozási és sorban állási időszakok, viszont lehet pihenőt tartani, kinek amikor kedve van hozzá.
Végül a hó felmelegedése elmaradt, végig gyors maradt a pálya és a Burton gyors szervíz waxolása is segített a snowboardokon és free síken, így néha 15 méteres ugrások is sikerültek a tökéletesre alakított beérkezőn. Ez az ugrató méret hamar rangsorolta a mezőnyt, teljes koncentrációra van szükség egy ilyen nagy sebességű ráfutásnál és ekkora repülésnél, főleg ha egész nap folyamatosan kell beadni az ugrásokat, lehetőleg egyre jobbakat. Páran fizikai kimerülésre is hivatkoztak, de a kiérkező támogatók a Sprite, az Alpesi Club és a Burton sátraikban volt lehetőség a pihegésre, felfrissülésre, Hotrite kortyolgatásra. Sok alap ugrás mellett láttunk freeskiben és snowboardban 540-et, backflipeket, szépen kitartott mute, tail grabeket és a klasszikus method air is előkerült amik ebben a méretben igen jól mutattak. A freeskiben a 720 grab variációkkal lett a bázis feladvány itt a landolásnál a túlforgást és handtouch leérkezéseket próbálták finomítani a riderek, majd Lego beadott pár cork 900-at
kb. 15 méteres repüléssel ami nagyjából pontot tett a versengésre. A hangulatnak ez csak kedvezett, elkezdődtek a vonatozások, egymás után pár méterrel 5-8 rider ugrott egyszerre - csattogtak a fényképezők, mobiltelefonok és síbotok a levegőben, nagy zajt csapott a lelkes Sípark közönség. Lego a hangzavar alapján egyértelműen kiérdemelte a közönségkedvenc különdíjat a Volvo C30 teszthétvégét.
Délután kis pihenő alatt folytatódott a gyakorlás, fotózás a wallride-nál, mustrálni lehetett a pille könnyű jövő évi Atomic freestyle és freeride léceket és napozni, heverészni a Medence Csoport recycle bútorain és a sátrakban. A ratrak a koraesti órákban még rendbe rakta a nagy beérkezőt és ha már ott volt be is állt egy fotózkodásra az ugrató közepére - az új feladat a ratrak átugrás lett a kivilágított pályán. Láttunk hátra szaltót, kettes ugrást, újabb 540-eket - nem lazítottak a srácok a show hangulat kedvéért, de ezt újból meghálálta a síközönség üdvrivalgása.
Eredmények:
Snowboard - 1. Ballagó Péter, 2. Ajtai András, 3. Koczka Gergő
Freeski - 1. Trso Lukacs, 2. Csanaky Péter, 3. Perge Dávid
Gratula mindenkinek!