Minden, amit csúszós lejtőn csinálnak.
Praktikus ivási- szex- és sporttippek.
Havas sportok gőzgombóc-perspektívából.

"Te, a másik pálya mellettünk sokkal izgibb, vágjunk át!" Hogyan hagyjuk el a sílécünk az első síelésnél?

hütte | 2011.03.23. 08:51 8 komment

Rég volt már olvasói sísztori, most elővettünk egyet Hütte anyó levelesládájából, melyben Attila élete első síelése alkalmával elhagyja a lécét.
 
Hello,
 
gondoltam megosztok egy jópofa történetet, ami velem esett meg életem első síelése alkalmával.
 
Szerencsére a körülmények tökéletesek voltak, kb. 180 cm hó fedte hegyoldalakat. Be is fizettünk egy kétnapos oktatásra, miután a 3. napon már önállóan, újdonsült önbizalommal, bérelt síléceinkkel a lábunkon siklottunk lefelé egy haverommal a pályán. Egyszer csak jött az ötlet: "Te, a másik pálya mellettünk sokkal izgibb, vágjunk át!" A gondolatot tett követte, lefordulva a pályáról átcsúsztunk a két pályát határoló, nem ratrakolt hóba.
És itt jött a meglepetés, kb. nyakig elsüllyedtünk a hóba. Hogy úgy mondjam, majdnem becsináltunk, mire kiástuk magunkat a hóból, de az igazi meglepi az volt, hogy az egyik lécem leoldott, és szőrén-szálán eltünt a hóban.
Lassan a röhögés részemről átváltott pánikhangulatba, mikor tudatosult bennem, hogy a mai napnak lőttek, és hogy valószínűleg bakancsban kell kb. 800 m szintet megtennem lefelé a pálya aljáig, meg magyarázkodnom a kölcsönzőben.
Szerencsére az úgy fél órán át tartó, síbottal elkövetett böködés meghozta az eredményét, meglett a léc, és pár perc múlva rongyyá ázva szürcsölgettük a forró teát a hüttében.
 
Üdv
Attila

Tudtok jobbat? Vagy rosszabbat? Ha van hasonló vagy egészen más, vidám vagy tanulságos, balesetes, biztosítós, mulatós, lesiklós, felvonós sztoritok, esetleg leírnátok, miért szeretitek/utáljátok ezt vagy azt a pályát, szállást miegymást, vagy csak egyszerűen történt veletek valami szokatlan valamelyik síelésetek során, ne habozzatok! Írjátok meg rögtön a Hüttének!

sztori

A bejegyzés trackback címe:

https://hutte.blog.hu/api/trackback/id/tr972764178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lukutyin 2011.03.23. 11:10:05

Ittál volna forralt bort.

papugaja 2011.03.23. 11:39:08

Mély hóban deszkával én is süllyedtem már el két haverral egyetemben, amikor törpefenyvesen evickéltünk át, mivel a fák alatt üregek maradtak. Na, mi ezekbe szuttyantunk bele több alkalommal, és még csak lecsatolni sem tudtunk, deszkával a lábunkon kellett kievickélnünk.
Tanulságos volt.

Pista bá 2011.03.23. 11:42:26

én az idén kétnapi havazás után nagy sebességgel elszálltam pár buckán, majd a pálya mellyetti mély porhóban 15-20 perc alatt találtam meg a lécemet, intenzív segítséggel

ugyanis a porhóban nem maradt bemeneti nyom, rögtön rászóródott egy réteg

ja, és olyan pályarendszeren, ahol 3 pályán kellett volna végig monosízni a lejutáshoz... - amíg nem találtam a lécet, eléggé le is voltam törve

Akvyr 2011.03.23. 12:27:39

Tavaly Lengyel o.-ban úgy döntöttünk megspóroljuk a sokezer forintos lefele sífelvonózást, és mi is nekivágtunk egy hasonló mókának, derékig hó, tele fatuskókkal. Ráadásul vagy 2 órás lett az út, és besötétedett a végére, mint kiderült egy nem-karbantartott fekete versenypálya volt erdős részekkel.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2011.03.23. 13:22:14

Most jöttem meg Csigazabáló uraktól. Azt megszoktam, hogy arrafelé nem igazán divat minden nap lesimítani a pályákat, de hogy a jó ratrakos azt gondolta, felesleges a pálya belső ívét egyáltalán valaha is kezelni, arra már nem számítottam: Kb 60-as sebesség, jött a szűz hó, egyik léc lecsatol, én repül, majd pattog tovább 40 métert a letörésen. A másik léc tovább csúszik még 50 métert, a másik pedig az említett magasságban mered ki a hóból az ég felé mutatva, mint a cövek :)

Legközelebb marad a jól bevált Osztrákia.

Treff7 2011.03.23. 14:05:17

szűzhóba kissé hátrébb a súlypontot, kötést pár kilóval nehezebbre, nagy lendület különben megáll az ember és nem tud kanyarodni, és az emberi lét legmagasabb minőségű/intenzívebb élményét kapjuk (najó óriáshullámból kiszörfözést és az űrben a Föld fölött lebegést még nem próbáltam). asszem.

jó gyakorlást mindenkinek!

oktatófilm: www.youtube.com/watch?v=Isyj_nOIBAY

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2011.03.23. 15:18:52

@Treff7: Azért nekem a búvárkodás is anno odab@kszott. Az is kicsit olyan, mint kozmonautának lenni :)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.03.31. 16:28:01

Én a második léccel eltöltött napon adtam elő nővéreimmel, hogy a kék 1-es helyett a fekete 1-esre mentünk rá. A végén seggencsúszva jöttünk le ketten, a másik nővérem meg próbálta összeszedni a szétszóródott leceket. Szerencsénkre jött egy pró csoport és kisegítette.

Hütte anyó levelesládája

Ha van jó sztorid, fotód, videód, kérdésed, élménybeszámolód vagy bármi ötleted, ide írd meg: hutteblog@travelo.hu!

Ezt dobja a Google

Hideg helyek a Travelon

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

süti beállítások módosítása