Minden, amit csúszós lejtőn csinálnak.
Praktikus ivási- szex- és sporttippek.
Havas sportok gőzgombóc-perspektívából.

Síléccel a termálfürdőbe - olcsó tavaszi síelés Bad Kleinkichheimben

Zubreczki Dávid | 2009.03.24. 08:53 Szólj hozzá!

teljes méretű kép

Remek szállás, kevésbé remek pályák - legalábbis, ami az ár-érték arányt illeti. CsL Bad Kleinkichheimben töltött néhány napot, ahol nem csak csúszkálni, de a hely nevéhez méltón fürödni is lehet. Beszámolójából most megtudni mindent: mire ügyeljünk, mit próbáljunk ki és mit ne, kik menjenek ide és mennyiért.

Olcsó tavaszi síelésre indult a kis csapatunk, egy kibővített hétvégére. Hosszas keresgélés után esett a választás Bad Kleinkichheimre. Az olcsóság jegyében önellátó apartmant kerestünk, mivel egy hosszú hétvégét úgy gondoltuk, hogy simán ki tudunk húzni otthonról vitt kajákkal (és jól is gondoltuk).

Az utunk nem volt kalandok nélküli, mivel már csak menetközben derült ki, hogy át kell menni a Turracher höhe hágón. Ami nem lenne nagy szám, ha Stadl an der Mur-tól kezdve nem kezd el szakadni a hó, annyira hogy végül meg kellett állni hóláncot szerelni, mert nem volt tovább. Vétkes hanyagság okán kis lámpa nem volt nálam, és eddig csak egyszer szereltem hóláncot, de azt is nappal. Így most este 9 körül már ez nem volt olyan vidám. Kb. a 10. elhúzó osztrák volt aki megállt és megkérdezte segíthet-e. Segített, de addigra már épp én is boldogultam.

teljes méretű kép

A szálláshely megszerzése is "mókás volt". Előre szóltunk hogy későn megyünk. Mondták semmi gond, ki lesz ragasztva a kulcs az irodaajtóra ! (WOW!) És ott volt, hozzárakva egy kis térkép, bejelölve hogy hol találjuk az apartmant.

A szálláshely szuper volt, egyetlen bánatom volt, hogy nagy teafogyasztók vagyunk, ezért fontos lett volna hogy legyen vízforraló. Azt mondták van, ezért nem vittünk. Hát kiderült hogy a felszereltség változó. Nálunk nem volt, sőt mikró sem volt. A másik ap.-ban amit béreltünk, viszont volt mindkettő, tehát ez amolyan lutri. Ha a másik kulcsot választjuk a kettő közül akkor most nem panaszkodnék ezen.

Nagyon szép tágas apartman volt. Az elektromos fűtés nem kapkodta el, de végül egészen jó időt csinált. Egybe matracos hatalmas franciaágy volt az egyik hálóban, a másikban külön ágyak és egy kanapé a nappaliban. Padlófűtéses volt a fürdőszoba, igényes fürdőkabinnal. Erkély elől hátul, gyönyörű kilátással, és parkoló a ház előtt, síléctartó a lépcsőházban.

Az apartmanház a falu szélén van, közel az egyik kisebb tárcsás felvonóhoz, és az egyik nagyobb pálya aljához. A pályák kisebb vízszintes szakaszokkal átsíelhetők, így kb. 30m után felcsatolva lehetett tovább közlekedni.

Sajnos az idő nem volt túl jó. Megérkezésünkkor szakadt a hó, de nem volt igazán hideg, így sok helyen latyak volt, illetve tejbegrízre emlékeztető hó. Kicsit drágálltuk a síbérletárakat, különösen annak fényében, hogy sógoréknak mintha nem akart volna elég ratrakjuk lenni, mert az első nap nyomát nem láttuk hogy használták volna. Borzasztó állapotú buckás pályák voltak.

Második napra aztán mégis befogták őket és megdolgozták a pályákat, viszont a nagy szél miatt csak a Maibrunnbahn felvonó üzemelt, amitől ott egy kicsit sokan lettek, de még kivárható volt a sor. A megdolgozott pályák kárpótoltak.

Estére elkövettük azt a hibát, hogy nem értünk le (5 gyerekkel) a felvonóhoz, amivel vissza akartunk jönni, hogy a házunkhoz síeljünk, így a falu másik végére sikerült lecsúszni. Nem voltunk vidámak a gondolatra, hogy 1.5 km-t sétikáljunk, de kiderült, hogy a bérlettel utazhatunk a helyi pályaösszekötő buszon, ami 20 percenként fel-alá kószál a városban, és viszi a síelőket. El is vitt a felvezető utcánkig a Wasserstrasséig, csak épp a lehető legnagyobb kerülővel, így volt egy kis buszos városnézés, idegenvezetés nélkül, sőt egy kifejezetten morcos modorú buszsofőrrel. (a BKV-nál is dolgozhatna)

Később a "túra" hasznosnak bizonyult, mivel 3. nap kocsival kellett elmenni a csapat egy kezdő tagjáért és így pontosan tudtam merre kell menni, ő egy 3. hegy lábánál "végezte". (4 hegy van összekötve BKK-ban)

3. nap végre jó idő volt, így elmentünk a legtávolabbi hegyre. Egészen jó pályákat találtunk. Tudni érdemes BKK-ről, hogy kezdővel nem érdemes menni, mert szinte nem értelmezhetők a kék pályák. A leghosszabb kék pálya (17) gyakorlatilag egy síelőút csupán, igaz jó hosszú. A másik kék pálya pedig a hegygerincen van, ahova viszont fel kell jutnia a kezdőnek, többek közt egy csákányos felvonóval. A piros pályák némelyike is szerintem néhány helyen már fekete lenne, de mégis a legfőbb gond az volt, hogy a pályák gyéren voltak táblázva, és nagyon kímélték a ratrakokat (van összehasonlítási alapom már sok osztrák hegyről, itt bizony kemény költségkímélés folyt). A 20-as pálya gyönyörű volt, rendesen el volt dolgozva (ott ment a gép) valódi örömsíelés volt rajta csusszanni. A St Oswaldi hegyre jutottunk át, ahonnan ismét egy igen izmos piros pálya visz le a kabinos aljába (27). Ezek is már helyenként feketés-piros, két irányba is lejtő meredek, de legalább széles pályák voltak.

Estére elmentünk a hely másik nevezetességébe a Római termálfürdőbe. A stílus rómaias, de amúgy egy szép wellness fürdő, egy olyan medencével, amiben télen is ki lehet úszni a szabadba, a pálya aljába. A címben említett "síléccel a fürdőbe" akkor működik ha valaki át tud vele mászni a kerítésen. :-) )
Vehető olyan síbérlet, amivel kedvezményesen lehet a fürdőbe menni, illetve 6 naptól külön kedvezmények vannak. A termál sajnos csak kb. 31-32 fokos testmeleg vizet jelent, úgyhogy nagy kifőzésre nem kell számítani, és a szabadba kiúszás is inkább érdekes, mint viselhető. Szóval ott hideg van.

Van egy másik fürdő is a Santa Katherina, az kisebb, de többek véleménye szerint barátságosabb, és kevesebben vannak. Mindkét helyen zárás előtt 3 órával kedvezményes jegy van. Így felnőttnek 11 EUR-ba kerül a belépő. Ifjú párok részére tudom ajánlani a helyet, mert remek "bújó" helyek vannak kényelmes henyerésző ágyakkal.... ;-)

Aki este megy, az esti jeggyel, gyorsan menjen a szaunába, mert az külön fizetős, (9eur) és ha későn megy, akkor már nincs wellness program, (8-kor van az utolsó) és 9-kor kezdik kikapcsolni a szaunát.

A negyedik nap hazaindulás előtt elmentünk a Kaiserburg höhére. Onnan az 1-es pálya megaszuper volt. Rendesen el is volt dolgozva, valódi piros, jól síelhető széles és gyors pálya. És a 7T-vel folytatva elég hosszú is.

Összességében 5-ből csak 3 pontot adnék BKK-re. A szállás ezért a pénzért nagyon jó volt, a pályák szintén ezért a pénzért (4 napos bérlet 140EUR) viszont nem annyira jók. Kreishberg, vagy Gerlitzen sokkal jobbak, hogy Tirolt már fel se hozzam. A fürdők érdekesek, de ha már termál, akkor nagyon kéne egy tényleg meleg vizes (38-39fokos) medence is.

CsL még több beszámolóját itt olvashatjátok az Ongón.

ausztria szállás pálya fürdő bad kleinkichheimben

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hütte anyó levelesládája

Ha van jó sztorid, fotód, videód, kérdésed, élménybeszámolód vagy bármi ötleted, ide írd meg: hutteblog@travelo.hu!