Alapvetően optimisták a síutakat kínáló utazási irodák, ez derült a sítv által a HóShown végzett felmérésből. A megkérdezett utazási irodák többségénél azt mondták, hogy érződik ugyan a gazdasági válság hatása, de mégis jobban indult az ősz, mint amire a nyári visszaesések alapján számítani lehetett.
A három napos kiállításon, illetve az elmúlt néhány hétben azt figyelték meg a legtöbben, hogy a vendégek nagyjából ugyanannyit szeretnének síelésre költeni idén, mint egy évvel ezelőtt. Mivel az árak az előző szezonhoz képest a legtöbb irodánál néhány százalékkal emelkedtek - főleg a forint árfolyamváltozásai miatt -, így reál értékben valamivel kevesebb pénzt szán a téli vakációra egy átlagos magyar család, mint egy éve.
A spórolásnak, a takarékoskodásnak több jelét is látják a megkérdezett utazási irodák vezetői. Például, egyre inkább a közeli síterepeket keresik az egyéni utazók, az egyhetes téli vakációk helyett a többség 3-5 napos utakra vállalkozik, sok esetben pedig olyan is előfordul, hogy kisebb, így olcsóbb síterepet választanak.
Várhatóan mégis az olcsóbb kategóriákban lesz nagyobb a visszaesés, hiszen akik eddig ilyen helyekre jártak, azok közülük most sokan olyan anyagi helyzetbe kerültek, hogy idén nem engedhetik meg maguknak a síelést. A felső és felsőközép kategóriában kevésbé lehet érezni a gazdasági válság hatásait.
Általánosságban az is kiemelhető még, hogy a szlovák piac minden irodánál veszített a jelentőségéből, miközben Ausztria tartja vezető pozícióját, és Szlovénia is egyre erősebb. Franciaországot továbbra is rengeteg fiatal, egyetemista választja, közülük egyre többen fizetnek be valamelyik buliútra vagy partytáborba. [SíTV Hírszolgálat]